En riktig bröllopssommar men gott om plats under veckorna

Förra helgen firades det diamantbröllop på Drakamöllan i dagarna tre. Brudparet med barn och barnbarn fyllde hela gården. Till den stora högtidsmiddagen skred brudparet in i den utstyrsel de hade när det begav sig för 60 år. Klänningen hade varit orörd sedan dess och fracken var densamma. Ni kan tro att det jublades! Allt passade så när som på att klänningen inte riktigt längre räckte över bysten så det glipade lite i ryggen men tänk bara. Att kunna ta på sig en 60 gammal klänning och den ser ut som ny!

I sommar kommer vi att ha fem bröllop och sex bröllopsnätter. Vi hoppas också på att dessa par får uppleva sitt diamantbröllop, gärna på Drakamöllan.

Helgerna fyller på och är i stort sett fullbokade. Men varför inte unna sig en Lillsemester mitt i veckan. Två dagar känns som många fler om man fyller dem med massor av härlig natur, varför inte lite kultur och så god mat och goda drycker förstås.

Snart är det midsommar och sedan går vi in i högsommaren. Än har vi många dagar framför oss av sol och värme, dagar när vi kan samla nära och kära, dagar när vi kan göra absolut ingenting. Det gäller att ta vara på varje dag!